Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Εκδήλωση-προβολή ντοκυμανταίρ με θέμα: «Αντιφασιστικός αγώνας και ο εμφύλιος στην Ελλάδα»

Την τελευταία περίοδο ακούγεται συχνά ότι η ελληνική κοινωνία βαίνει ολοταχώς προς εμφυλιοπολεμική κατάσταση. Το αντιφασιστικό δίκτυο Νάξου διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Αντιφασιστικός αγώνας και ο εμφύλιος στην Ελλάδα» σε μια προσπάθεια να ζωντανέψει η συλλογική μνήμη για τον εμφύλιο κατά τη δεκαετία του ΄40. Θα προβληθούν δυο ντοκυμανταίρ για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, συνολικής διάρκειας λίγο περισσότερο από μια ώρα.
Ο εμφύλιος, τόσο στην Ελλάδα όσο και αλλού στην Ευρώπη, συνδέθηκε στενά με τον αντιφασιστικό αγώνα. Οι αγωνιστές στη βάση του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου στην πρώτη φάση του Αντάρτικου δεν στράφηκαν μόνο ενάντια στους φασίστες και ναζί εισβολείς αλλά και στους εθνικόφρονες συνεργάτες τους. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν μεγάλη γιατί στην πραγματικότητα συγκρούονταν δυο κόσμοι. Από τη μια ο κόσμος της βαρβαρότητας, του μίσους και της λατρείας του θανάτου. Από την άλλη ο κόσμος που επιδίωκε μια κοινωνία ισότητας, δικαιοσύνης και λευτεριάς.
Η εκδήλωση θα γίνει το Σάββατο 8 Φλεβάρη στις 7.00μμ στην πρώην Σχολή Ουρσουλινών, στο Κάστρο της Χώρας Νάξου.
Αντιφασιστικό Δίκτυο Νάξου

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Κοινή ανακοίνωση των συλλόγων Π.Ε στις Κυκλάδες

 Σχετικά με το έγγραφο του Περιφερειακού Διευθυντή Νοτίου Αιγαίου «Διαδικασίες Εφαρμογής της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου»


Σχετικά με το έγγραφο που απέστειλε στις 29-1-2013 ο Περιφερειακός Διευθυντής Νοτίου Αιγαίου στις σχολικές μονάδες του νομού μας, με θέμα τις «Διαδικασίες Εφαρμογής της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου», έχουμε να επισημάνουμε τα εξής :

Σχετικά με το έγγραφο του Περιφερειακού Διευθυντή Νοτίου Αιγαίου «Διαδικασίες Εφαρμογής της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου»

Σχετικά με το έγγραφο που απέστειλε στις 29-1-2013 ο Περιφερειακός Διευθυντής Νοτίου Αιγαίου στις σχολικές μονάδες της περιφέρειας, με θέμα τις «Διαδικασίες Εφαρμογής της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει τα παρακάτω:
  • Είναι σαφές από το ύφος του κειμένου ότι επιχειρείται η δημιουργία κλίματος φόβου ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με το τι και πότε είναι υποχρεωμένοι να πράξουν ώστε να εφαρμοστεί η αυτοαξιολόγηση που οδηγεί στην αξιολόγηση - χειραγώγηση.
  • Είναι απαράδεκτη η αναφορά του εγγράφου «Καλούνται οι Διευθυντές και οι Διευθύντριες ... να προχωρήσουν στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας ή της ομάδας εργασίας για σχολικές μονάδες με πολύ μικρό αριθμό υπηρετούντων εκπαιδευτικών, με συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας» γιατί με αυτήν επιχειρείται η καλλιέργεια της άποψης ότι οι ομάδες εργασίας είναι δυνατό να συγκροτηθούν από το Διευθυντή του σχολείου ενώ είναι σαφές ότι η συγκρότησή τους είναι έργο του συλλόγου των διδασκόντων.
  • Η Διδασκαλική Ομοσπονδία έχει καλέσει τους εκπαιδευτικούς να κάνουν σαφές με τη στάση τους το ότι δεν αποδέχονται τις διαδικασίες εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης που προωθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, υπογράφοντας το κείμενο που έχει συντάξει και αποστείλει στα σχολεία και αρνούμενοι να συμμετέχουν εθελοντικά στις ομάδες εργασίας όταν θα πραγματοποιηθούν οι σχετικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
  Καλούμε τον κ. Περιφερειακό Διευθυντή να ανακαλέσει το τμήμα του εγγράφου που δημιουργεί κλίμα υπηρεσιακού εκφοβισμού και σύγχυση  σε σχέση με τις αρμοδιότητες των οργάνων διοίκησης του σχολείου.

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

            Με αφορμή το υπ’ αρ. πρωτ. 394/20-01-2014 έγγραφο της Προϊσταμένης του Τμήματος Παιδ. και Επιστ. Καθοδήγησης Ν. Αιγαίου με το οποίο καλούνται, με ιδιαίτερη σπουδή και μέσα σε ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Διευθυντές των σχολείων να ενημερώσουν για την πορεία εφαρμογής της ΑΕΕ,  καλούμε τους Διευθυντές και τους συναδέλφους όλων των σχολείων σε αγωνιστική ετοιμότητα και συσπείρωση.
   Εφαρμόζοντας τις προηγούμενες αποφάσεις των ΓΣ και των ΔΣ των Συλλόγων μας καθώς και τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας
   Συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε υπογραφές ενάντια στην Αξιολόγηση ΕΕ – Αυτοαξιολόγηση με βάση το κείμενο της ΔΟΕ
  Καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην υλοποίηση της Αξιολόγησης ΕΕ – Αυτοαξιολόγησης
   Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν άμεσα και να δηλώσουν αρνητική θέση για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας  και τους συναδέλφους να μη εκδηλώσουν εθελοντικά ενδιαφέρον για συμμετοχή στις Ομάδες Εργασίας. Επισημαίνουμε ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο Σύλλογο των Διδασκόντων του σχολείου ή του Νηπιαγωγείου για συμμετοχή στις Ομάδες Εργασίας.
   Ως σχέδιο Πρακτικού του Συλλόγου των Διδασκόντων προτείνουμε το κείμενο:

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΣΗΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ

Η  Διδασκαλική Ομοσπονδία  μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και από αυτές του Διοικητικού Συμβουλίου της έχει, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις θέσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση ως  ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της  ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.
  Δυστυχώς, με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία) αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει  τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Απολογισμός στάσης εργασίας της 14ης Ιανουαρίου 2014 και παράστασης διαμαρτυρίας στη Χώρα Αμοργού ενάντια στα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΝΑΞΟΥ,
ΑΜΟΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Ταχ. Δ/νση:  Χώρα Νάξου
Ταχ. Κωδ. : 84300

Αμοργός, 14/01/2014


Θέμα: Απολογισμός στάσης εργασίας της 14ης Ιανουαρίου 2014 και παράστασης διαμαρτυρίας στη Χώρα Αμοργού ενάντια στα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση

Μετά την ακύρωση του σεμιναρίου στη Νάξο για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου που προωθεί η κυβερνητική πολιτική των μνημονίων, της φτώχειας και των μισθολογίων ανέχειας, και η εκπαιδευτική κοινότητα της Αμοργού είπε το δικό της ΟΧΙ.   Οι συνάδελφοι της Αμοργού μας υποδέχτηκαν ζεστά και στάθηκαν αποφασισμένοι έξω από το Δημοτικό Σχολείο της Χώρας (με εξαίρεση μίας συναδέλφου) γυρνώντας την πλάτη στα σεμινάρια ανάξια-λόγου των κυβερνήσεων που προσπαθούν να παραγράψουν την για δεκαετίες ανικανότητά τους στον τομέα της παιδείας.
Τα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση δεν στόχευαν σε τίποτα περισσότερο από το να υποτιμήσουν τη νοημοσύνη μας, καθώς σκοπός τους ήταν "να δώσουν τη δυνατότητα στα μέλη της σχολικής κοινότητας να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της κατάστασης του σχολείου και να διαμορφώσουν, μαζί με ομάδες εκπαιδευτικών, ένα Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, μέσα από την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών."  Δε χρειαζόμαστε την αυτοαξιολόγηση για να εντοπίσουμε τα προβλήματα στα σχολεία μας.  Τα χρόνια προβλήματα τα ξέρουμε, τα επισημαίνουμε και γνωρίζουμε πολύ καλά πώς τα αντιμετωπίζει η πολιτεία.  Το πάγιο αίτημα δεκαετιών για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, δεν αποτελούσε παρά σενάριο επιστημονικής φαντασίας για όλες τις κυβερνήσεις που διαφέντεψαν τον τόπο τούτο.  Αντ’ αυτού, έρχεται τώρα η πολιτεία και ζητάει και ΤΑ ΡΕΣΤΑ.  Παράλληλα, όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων αγωνίζονται καθημερινά για την καλύτερη μόρφωση και την παιδεία των μαθητών τους, με τις δυνατότητες που τους παρέχονται, ενώ οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των συναδέλφων που «υπόσχεται» η αυτοαξιολόγηση θα κλονιστούν μόνο με την είσοδο της αξιολόγησης στους κόλπους των σχολείων.
Η δημόσια δωρεάν παιδεία, που δήθεν οι κυβερνήσεις εξαγγέλλουν στις προγραμματικές τους προκηρύξεις, δεν επιτυγχάνεται με αξιολογήσεις, που στοχεύουν απροκάλυπτα στην πραγμάτωση των χρόνιων σχεδίων για: α) συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, β) μαζικές απολύσεις «πεπερασμένων» ή «ανεπαρκών» εκπαιδευτικών, γ) χειραγώγηση της εκπαίδευσης, δ) μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών, δ) μνημονιακού τύπου απαλλαγή από τα χρονίζοντα προβλήματα στην παιδεία, όπου η ευθύνη του κράτους μετακυλά στην ευθύνη του γονέα, του εκπαιδευτικού, του μαθητή, της σχολικής μονάδας.
Οι κυβερνητικές πολιτικές για την παιδεία έχουν ήδη αξιολογηθεί με την υποβάθμιση, αδρανοποίηση και υποστελέχωση σχεδόν όλων των εκπαιδευτικών δομών (Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, ΚΕΔΔΥ, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, κατάργηση Διδασκαλείων, απόλυση διοικητικών υπαλλήλων των Ανώτατων Ιδρυμάτων κ.α.). 
Οφείλουμε να προασπίσουμε το δημόσιο σχολείο, στο οποίο θα επικρατεί η ποιοτική παιδεία και όχι η αναζήτηση χορηγών, ο περιορισμός της παιδαγωγικής ελευθερίας των εκπαιδευτικών, ο έλεγχος της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας, μέσα από τυποποιημένα και ποσοτικά κριτήρια.
Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους του συλλόγου μας στη Νάξο και στην Αμοργό, καθώς με την καθολική τους συμμετοχή ενάντια στα επιμορφωτικά σεμινάρια, ματαίωσαν την αυτοαξιολόγηση στην περιφέρειά μας.  Παράλληλα, ζητούμε συγγνώμη από τους συναδέλφους των Μικρών Κυκλάδων, που λόγω της αιφνιδιαστικής πραγματοποίησης των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση τον Δεκέμβριο, δεν εμποδίσαμε από κοινού, με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, την πραγματοποίηση των τηλεδιασκέψεων στα σχολεία τους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε συσπείρωση και επαγρύπνηση για να αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο αποτελεσματικό τρόπο μελλοντικές απόπειρες της πολιτείας που θα προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την παιδαγωγική ελευθερία, που θα απειλούν το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα. 



Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων Νάξου,

Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων