Α. ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Η αδιέξοδη πολιτική που από το 2010, με πρόσχημα τη σωτηρία της χώρας,
εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή της Τρόικα (Δ.Ν.Τ., Ε.Κ.Τ., Ε.Ε.), έχει
δημιουργήσει συνθήκες απελπισίας για τους εργαζόμενους και γεννά καθημερινά
στρατιές ανέργων και ανθρώπων που «ζουν» κάτω από το όριο της φτώχιας. Οι φοροεπιδρομές που εξαπολύονται
κατά μισθωτών και συνταξιούχων, εντείνουν τα τεράστια προβλήματα που έχει
επιφέρει η συνεχιζόμενη άγρια περικοπή μισθών και συντάξεων των τελευταίων ετών
και η πολιτική της συρρίκνωσης των Δημοσίων Υπηρεσιών και του κοινωνικού
κράτους .
Ο
χώρος της εκπαίδευσης βιώνει μια σκληρή πραγματικότητα διαθεσιμοτήτων, βίαιων και άδικων
μετατάξεων και απολύσεων με παντελή απουσία διορισμού
μόνιμων εκπαιδευτικών, με χιλιάδες αναπληρωτές να προσλαμβάνονται, αποκλειστικά σχεδόν, μόνο μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Οι
εκπαιδευτικοί δέχονται επίθεση σε όλους τους τομείς της υπαλληλικής και
προσωπικής τους ζωής με
παραβίαση κάθε έννοιας
νομιμότητας ενώ ο διοικητικός
αυταρχισμός με πειθαρχικές διώξεις είναι συνεχώς στην
ημερήσια διάταξη.
Κι
όλα τα παραπάνω, μέσα στο εδώ και χρόνια διαμορφωμένο, τοπίο της
υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων κάτι που κάνει εξαιρετικά δύσκολο το να
καλύψουν βασικούς τομείς λειτουργίας τους (γραφική ύλη, πετρέλαιο θέρμανσης)
αλλά και της κατάργησης εκπαιδευτικών κατακτήσεων όπως η αναλογία 1:25 στα τμήματα.
Σε όλη τη διάρκεια της περσινής συνδικαλιστικής χρονιάς το Δ.Σ. της
Δ.Ο.Ε. με όλες τις ενέργειες και τις αποφάσεις του κινήθηκε στην κατεύθυνση της
ανάδειξης της αντίθεσης του Κλάδου των εκπαιδευτικών στην επιχειρούμενη
εφαρμογή της αξιολόγησης που χειραγωγεί, κατηγοριοποιεί σχολεία και
εκπαιδευτικούς και οδηγεί στη μισθολογική – βαθμολογική καθήλωση και τις
απολύσεις.
Η νέα πολιτική ηγεσία, παρά τις προσδοκίες που προσπάθησε να
καλλιεργήσει για την υιοθέτηση πολιτικής διαλόγου και συναίνεσης, πολύ γρήγορα αποκάλυψε τις προθέσεις της
που δεν είναι άλλες από τη συνέχιση της εφαρμογής της ίδιας αντιπαιδαγωγικής –
αντιεπιστημονικής αξιολόγησης που υπηρετεί αποκλειστικά τη «λογική» της
«αξιολόγησης» ως εργαλείο μισθολογικής- βαθμολογικής στασιμότητας και
απολύσεων.
Η
αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης σε όλο το δημόσιο τομέα για εφαρμογή της
αξιολόγησης των ποσοστώσεων που κορυφώθηκε με την τελευταία απόφαση του
μονομελούς πρωτοδικείου για κήρυξη της απόφασης του Γενικού Συμβουλίου
της ΑΔΕΔΥ για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης ως παράνομης και καταχρηστικής
δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της.
Η νέα σχολική χρονιά θα χαρακτηριστεί από την προσπάθεια της πολιτικής
ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να
επιβάλλει την αξιολόγηση – χειραγώγηση.
Όλα τα παραπάνω, άρρηκτα συνδεδεμένα με την
υιοθέτηση μιας σκληρής αντιεκπαιδευτικής
και αντιλαϊκής πολιτικής, είναι
απαραίτητο να βρουν απέναντί τους τη δυναμική αντίσταση του εκπαιδευτικού
κινήματος. Οφείλουμε, όλοι μαζί, να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε αυτόν
τον αγώνα για να ανατρέψουμε την πολιτική των μνημονίων της κυβέρνησης και της Τρόικας,
που πλήττουν τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους, τη δημόσια
εκπαίδευση αλλά και το σύνολο των κοινωνικών αγαθών και κατακτήσεων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κηρύσσει
απεργία – αποχή