Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Ανακοίνωση της ΔΟΕ για την προσπάθεια κατάργησης και απαξίωσης του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου


Ο χώρος της Προσχολικής Αγωγής αποτελεί για το Υπουργείο Παιδείας αποπαίδι της εκπαίδευσης. Η λειτουργία του έχει αφεθεί μόνο στο φιλότιμο και την ευαισθησία των Νηπιαγωγών, οι οποίες κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες (ακατάλληλα κτήρια, ελάχιστη ή καθόλου υλικοτεχνική υποδομή, χωρίς θεσμοθετημένο ωράριο, κλπ.) επιτελούν ένα τεράστιο έργο.
            Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα σημαντικό θεσμό που αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς. Η ίδρυσή του ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες και εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά στην εκπαίδευση και βοήθεια στην άμβλυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.
            Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας (Φ.32/339/124196/Γ1-11.10.2012) που δίνει τη δυνατότητα για αποχώρηση των νηπίων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων όποτε το επιθυμεί ο κάθε γονέας, είναι «βόμβα» στα θεμέλιά του. Ουσιαστικά καταργείται ο εκπαιδευτικός του προορισμός και από κάποια ώρα και μετά (13:45-14:00) μετατρέπεται απλά σε  παιδοφυλακτήριο. Δημιουργεί επίσης υποψίες ότι στοχεύει στη δημιουργία προϋποθέσεων τεράστιας ανατροπής στα εργασιακά των νηπιαγωγών με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου τους.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί:
·                     Την άμεση απόσυρση της συγκεκριμένης απαράδεκτης εγκυκλίου.
·                     Δημόσιο δίχρονο δωρεάν ολοήμερο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
·                     Νομοθετική κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Teachers are people

Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο
Δεν θα βομβαρδίσω ξανά το σχολείο

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου


Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε πως λόγω της 24ωρης Γενικής Απεργίας που κήρυξε το Εθνικό Συνδικαλιστικό Συμβούλιο ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ για τις 18 Οκτωβρίου 2012, ημέρα Πέμπτη, είναι αδύνατη η πραγματοποίηση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου που προγραμματίστηκε για την ίδια ημέρα.
Ως εκ τούτου, η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί 16 Οκτωβρίου 2012, ημέρα Τρίτη και ώρα 9:00 π.μ. στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου.

Την ημέρα της Γενικής Συνέλευσης θα γίνει και η καταβολή της Α΄ Δόσης της συνδρομής προς το Σύλλογο, που ισοδυναμεί με το ποσό των είκοσι (20) ευρώ. 

Θέματα συνέλευσης:

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Σεμινάριο ή Ανάταση Ψυχής;

Λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο από τους/ τις συναδέλφους που παρακολούθησαν τα σεμινάρια του "Θησέα"

Σε εποχές που όλοι και όλα αμφισβητούνται, αισθανόμαστε προδομένοι, ματαιωμένοι, εξουθενωμένοι επαγγελματικά και προσωπικά, καλούμαστε το Νοέμβριο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς να παρακολουθήσουμε ένα τριήμερο σεμινάριο στη Χώρα της Νάξου, βιωματικό, όπως αναφέρεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Κέντρου Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ», με τίτλο: Ο Εκπαιδευτής σήμερα: νέες συνθήκες, νέες ανάγκες, νέες δεξιότητες.

Με το φόβο της λέξης «βιωματικό», οι περισσότεροι από εμάς ανηφορίζουμε στη Σχολή Ουρσουλινών, όπου το σεμινάριο λαμβάνει χώρα… Οι αγωνίες όλων μας αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά. Ποια είναι τα όριά μας σαν εκπαιδευτικοί; Λαμβάνουμε υπόψη μας το κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου; Ποιες είναι οι βασικές αξίες; Ποιος είναι ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικοί; Αλλά και το βασικότερο: Πώς μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί και ευτυχισμένοι από την ίδια μας τη δουλειά; Πότε μπορούμε να πάρουμε χαρά και να νιώθουμε ξεκούραστοι; Οι προβληματισμοί που αναδύονται πολλοί και φαίνονται να αγγίζουν  κομμάτια της καθημερινότητας του καθενός μας, τις προσωπικότητές μας, τη ζωή μας.  Και το σεμινάριο συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σε δύο επιπλέον τριήμερα, κατόπιν αιτήματος της ομάδας.

Οι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους κινήθηκε η διαδικασία αφορούσε στα ακόλουθα:

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΟΕ με αφορμή τα ερωτηματολόγια του υπουργείου για την αξιολόγηση. 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
            Με αφορμή την ανακοίνωση από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. του «ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει κατ αρχήν τα εξής:     
Θεωρεί  απαράδεκτη την τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να λέει και να δεσμεύεται στις συναντήσεις με τη Δ.Ο.Ε. (18/7/2012 και 10/9/2012) και άλλα τελικά να πράττει. Δυστυχώς το Υπουργείο προσεγγίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα μόνο με ποσοτικούς δείκτες και μόνο οι οικονομικές περικοπές ενδιαφέρουν αυτούς που παίρνουν ασταμάτητα νέα μέτρα.
Για το ζήτημα του ερωτηματολογίου το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:     

Περί των ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση Το Υπουργείο Πενίας προωθεί το μονόλογο των προθύμων


     Σύλλογος ΠΕ "Ο Αριστοτέλης"                                                                                                                    Αθήνα, 1 - 10 - 2012
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α΄ ΠΥΣΠΕ, Συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής

Με απύθμενο θράσος το υπουργείο Πενίας και ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος καλεί τους εκπαιδευτικούς να διατυπώσουν ανώνυμα τις απόψεις τους για την αξιολόγηση για να συνεισφέρουν, όπως υποκριτικά δηλώνει, στις βασικές αρχές της αξιολόγησης.
 
Δηλώνουμε κατηγορηματικά τα εξής:
 

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

O ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΙΜΑΙΡΑ ΤΟΥ

Κάτω από έναν απέραντο γκρίζο ουρανό, σε μια μεγάλη σκονισμένη πεδιάδα, χωρίς δρόμους, χωρίς χλόη, δίχως ένα γαϊδουράγκαθο, δίχως μια τσουκνίδα, συνάντησα πολλούς ανθρώπους που περπατούσαν σκυφτοί. Ο καθένας κουβαλούσε στη πλάτη του μια πελώρια Χίμαιρα, βαριά σαν ένα σακί αλεύρι ή κάρβουνο, ή σαν τον εξοπλισμό ενός Ρωμαίου στρατιώτη του πεζικού.