Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Σεμινάριο ή Ανάταση Ψυχής;

Λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο από τους/ τις συναδέλφους που παρακολούθησαν τα σεμινάρια του "Θησέα"

Σε εποχές που όλοι και όλα αμφισβητούνται, αισθανόμαστε προδομένοι, ματαιωμένοι, εξουθενωμένοι επαγγελματικά και προσωπικά, καλούμαστε το Νοέμβριο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς να παρακολουθήσουμε ένα τριήμερο σεμινάριο στη Χώρα της Νάξου, βιωματικό, όπως αναφέρεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Κέντρου Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ», με τίτλο: Ο Εκπαιδευτής σήμερα: νέες συνθήκες, νέες ανάγκες, νέες δεξιότητες.

Με το φόβο της λέξης «βιωματικό», οι περισσότεροι από εμάς ανηφορίζουμε στη Σχολή Ουρσουλινών, όπου το σεμινάριο λαμβάνει χώρα… Οι αγωνίες όλων μας αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά. Ποια είναι τα όριά μας σαν εκπαιδευτικοί; Λαμβάνουμε υπόψη μας το κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου; Ποιες είναι οι βασικές αξίες; Ποιος είναι ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικοί; Αλλά και το βασικότερο: Πώς μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί και ευτυχισμένοι από την ίδια μας τη δουλειά; Πότε μπορούμε να πάρουμε χαρά και να νιώθουμε ξεκούραστοι; Οι προβληματισμοί που αναδύονται πολλοί και φαίνονται να αγγίζουν  κομμάτια της καθημερινότητας του καθενός μας, τις προσωπικότητές μας, τη ζωή μας.  Και το σεμινάριο συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σε δύο επιπλέον τριήμερα, κατόπιν αιτήματος της ομάδας.

Οι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους κινήθηκε η διαδικασία αφορούσε στα ακόλουθα:

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΟΕ με αφορμή τα ερωτηματολόγια του υπουργείου για την αξιολόγηση. 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
            Με αφορμή την ανακοίνωση από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. του «ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει κατ αρχήν τα εξής:     
Θεωρεί  απαράδεκτη την τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να λέει και να δεσμεύεται στις συναντήσεις με τη Δ.Ο.Ε. (18/7/2012 και 10/9/2012) και άλλα τελικά να πράττει. Δυστυχώς το Υπουργείο προσεγγίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα μόνο με ποσοτικούς δείκτες και μόνο οι οικονομικές περικοπές ενδιαφέρουν αυτούς που παίρνουν ασταμάτητα νέα μέτρα.
Για το ζήτημα του ερωτηματολογίου το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:     

Περί των ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση Το Υπουργείο Πενίας προωθεί το μονόλογο των προθύμων


     Σύλλογος ΠΕ "Ο Αριστοτέλης"                                                                                                                    Αθήνα, 1 - 10 - 2012
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α΄ ΠΥΣΠΕ, Συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής

Με απύθμενο θράσος το υπουργείο Πενίας και ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος καλεί τους εκπαιδευτικούς να διατυπώσουν ανώνυμα τις απόψεις τους για την αξιολόγηση για να συνεισφέρουν, όπως υποκριτικά δηλώνει, στις βασικές αρχές της αξιολόγησης.
 
Δηλώνουμε κατηγορηματικά τα εξής:
 

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

O ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΙΜΑΙΡΑ ΤΟΥ

Κάτω από έναν απέραντο γκρίζο ουρανό, σε μια μεγάλη σκονισμένη πεδιάδα, χωρίς δρόμους, χωρίς χλόη, δίχως ένα γαϊδουράγκαθο, δίχως μια τσουκνίδα, συνάντησα πολλούς ανθρώπους που περπατούσαν σκυφτοί. Ο καθένας κουβαλούσε στη πλάτη του μια πελώρια Χίμαιρα, βαριά σαν ένα σακί αλεύρι ή κάρβουνο, ή σαν τον εξοπλισμό ενός Ρωμαίου στρατιώτη του πεζικού.

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Μήπως η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, δυστυχώς, δε δικαιούται δια να ομιλεί; του Θανάση Παπαβασιλείου


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Μήπως η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, δυστυχώς, δε δικαιούται δια να ομιλεί;
Η τραγική οικονομική κατάσταση των περισσότερων Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι γνωστή σε όλους αυτούς που έχουν κάποια σχέση με τον κλάδο σήμερα. Κοινός τόπος είναι επίσης και η μιζέρια που χαρακτηρίζει το σύνολο των δασκάλων και των καθηγητών. Εδώ και χρόνια ήμασταν το ανέκδοτο σε αρκετές συζητήσεις που είχαν σαν θέμα την κακομοιριά και την τσιγκουνιά των διάφορων επαγγελματικών κλάδων.
Ευτυχώς στην πορεία αρκετά άτομα και μερικές ομάδες περήφανων εκπαιδευτικών, κατάφεραν με αγώνες και την καθημερινή αξιοπρεπή στάση τους, στους χώρους εργασίας και στην κοινωνία γενικότερα, να αποτινάξουν το χαρακτηρισμό «δασκαλάκος» που μας συνόδευε ως προσφώνηση σε όλα τα καφενεία της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες.

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.


Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΟΕ για διάφορα εργασιακά θέματα όπως ωράριο, υπερωρίες, εφημερίες κτλ.

Συνάδελφοι,
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επικαιροποιεί την περσινή απόφασή του (αρ.πρωτ. 133/17-09-10) για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και σας καλεί να ενημερώσετε γι’ αυτό τους συναδέλφους των σχολείων σας.

Συγκεκριμένα:

1.  Ωράριο Εκπαιδευτικών