ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ (του Ειδικού Γραμματέα του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α Σ. Γκλαβά) ΓΙΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ
ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σήμερα Παρασκευή 26/10/2012 και ώρα
12.00 συγκεντρωθήκαμε στα γραφεία της ΔΟΕ, Νηπιαγωγοί από τους Συλλόγους των
Εκπαιδευτικών Π.Ε. Συζητήθηκε η κινητοποίηση των Νηπιαγωγών την Τρίτη 30/10/2012
και ώρα 13:00 και η απάντηση του Ειδικού
Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. Σ. Γκλαβά (25/10/2012) στην από 15/10/2012 επιστολή της ΔΟΕ σχετικά
με την εγκύκλιο με αρ. πρωτ. Φ.32/339/124196/Γ1/11-10-2012 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. για
τη δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των νηπίων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων.
Στη συγκεκριμένη απάντηση εκτός των άλλων αναφέρεται
ότι:
«...επειδή το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο είναι κατάκτηση
ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, σας βεβαιώνουμε ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. θα κάνει
κάθε δυνατή προσπάθεια για την αναβάθμιση του δημόσιου Νηπιαγωγείου και των
Νηπιαγωγών προς όφελος της εκπαίδευσης, της κοινωνίας, των μαθητών μας και των
οικογενειών τους και θα αντιμετωπίσει τα θέματα των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων με
απόλυτο σεβασμό των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και με κατοχύρωση των
οργανικών θέσεων και του διδακτικού ωραρίου.»
Το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ έχει κάνει μεγάλο αγώνα για
τη νομοθετική κατοχύρωση των οργανικών θέσεων και του διδακτικού ωραρίου των
Νηπιαγωγών. Από την Πανελλαδική συνάντηση Νηπιαγωγών στις 8/3/2009 προέκυψαν ολοκληρωμένες προτάσεις για όλα τα
ζητήματα του Νηπιαγωγείου και των Νηπιαγωγών. Στο πλαίσιο των δράσεών του
συγκέντρωσε χιλιάδες υπογραφές Νηπιαγωγών απ’ όλην την επικράτεια για το ωράριο,
οι οποίες κατατέθηκαν στο Υπουργείο στις 24/11/2009, πραγματοποίησε συγκέντρωση
Νηπιαγωγών στο Σύνταγμα στις 30/5/2009, συμμετείχε δυναμικά σ` όλες τις
απεργίες, έδωσε επιστολή στους γονείς για τις κληρώσεις προνηπίων κ.ά. Οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις του υποστηρίχτηκαν
με αποφάσεις Συλλόγων Π.Ε. απ΄ όλην την Ελλάδα.
Είναι σίγουρο ότι Ανοιξε
Ο Φάκελος Νηπιαγωγείο. Είμαστε σε ετοιμότητα και έχουμε ολοκληρωμένες
προτάσεις για τα θέματα του Νηπιαγωγείου.
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Η ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ
ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ είναι αναφαίρετο νόμιμο δικαίωμα του κλάδου
των Νηπιαγωγών.
Στο πλαίσιο των παραπάνω ζητάμε από τη ΔΟΕ, ως μέλη της
·
να κηρύξει στάση εργασίας, για όλους τους συναδέλφους
την Τρίτη 30/10/2012 προκειμένου να έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν στη
συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας
·
να πλαισιώσουν το ΔΣ της ΔΟΕ, στη συνάντηση με τον
Υφυπουργό Παιδείας, Νηπιαγωγοί του Συντονιστικού που γνωρίζουν πολύ καλά τα εξειδικευμένα
ζητήματα του Νηπιαγωγείου.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. ΩΡΑΡΙΟ:
Ø α. Επειδή οι θέσεις των Νηπιαγωγών στα Νηπιαγωγεία είναι ενιαίες, χωρίς
να γίνεται οποιαδήποτε διάκριση σε πρωινό ή απογευματινό ωράριο, κλασικό ή
ολοήμερο πρόγραμμα, εξίσου ενιαίο πρέπει να είναι και το ωράριο των Νηπιαγωγών
που υπηρετούν σε αυτές
Ø β. Λόγω των ιδιαζουσών συνθηκών που επικρατούν στο Νηπιαγωγείο, οι
Νηπιαγωγοί είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται σε κατάσταση άμεσης ετοιμότητας,
όχι μόνο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά και κατά τη διάρκεια του
διαλείμματος (καθημερινή εφημερία) και κατά τη διάρκεια προσέλευσης και
αναχώρησης των νηπίων. Άρα ο συνολικός διδακτικός χρόνος αρχίζει να λογίζεται
από την ώρα προσέλευσης των νηπίων, εκτείνεται και κατά τη διάρκεια του
διαλείμματος και τελειώνει με τη λήξη του χρόνου αποχώρησης των νηπίων
Ø γ. Η διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά της ώρας, όπως δηλ. ισχύει και για τους
υπόλοιπους εκπαιδευτικούς
Ø δ. Οι Προϊστάμενοι /ες που καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ποικίλα καθήκοντα
(εκπαιδευτικά, διοικητικά οικονομικά και οργανωτικά), οφείλουν να έχουν
μειωμένο διδακτικό ωράριο, όπως ισχύει για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς
Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε την εξής διάταξη νόμου:
ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:
α) Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό
ωράριο διδασκαλίας των Νηπιαγωγών, που υπηρετούν στα δημόσια Νηπιαγωγεία, ως
εξής: Ι. Προϊστάμενοι/ες Νηπιαγωγείων: διδακτικές ώρες 20(45λεπτες), ΙΙ.
Νηπιαγωγοί: διδακτικές ώρες 24 (45λεπτες), αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας,
διδακτικές ώρες 23 (45λεπτες), αν έχουν από 10 μέχρι 15 έτη υπηρεσίας,
διδακτικές ώρες 22 (45λεπτες), αν έχουν μέχρι 20 έτη υπηρεσίας και διδακτικές
ώρες 21 (45λεπτες), αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας
β) Στους/στις Νηπιαγωγούς, που συμπληρώνουν τον οριζόμενο
στην προηγούμενη περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου, ανατίθεται
μειωμένο ωράριο διδασκαλίας από την 1η Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και στους
λοιπούς από την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.
2.
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
·
Να
εφαρμοστεί ο Ν. 3518/2006 για την υποχρεωτικότητα στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο και
να μη λειτουργήσουν τμήματα Νηπιαγωγείων σε δημοτικούς και ιδιωτικούς Παιδικούς
και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς χωρίς άδεια από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α και με ελλιπή κριτήρια καταλληλότητας.
·
Να
γίνουν τροποποιήσεις στο Π.Δ. 200/1998 σύμφωνες με το χαρακτήρα της
υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, στις οποίες να καθορίζονται με ακρίβεια θέματα
σχετικά με τη φοίτηση των νηπίων, τις ενέργειες που πρέπει να γίνονται σε
περίπτωση που αυτή είναι ελλιπής, τη βεβαίωση φοίτησης κ.ά.
·
Να
γίνει υπεύθυνος σχεδιασμός, έγκαιρος προγραμματισμός και όλες οι απαραίτητες
ενέργειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και των λοιπών φορέων με
τους οποίους συνεργάζεται, έτσι ώστε να καλύπτονται όλες οι αιτήσεις νηπίων -
προνηπίων για εγγραφή (καταγραφή νηπίων - προνηπίων, έγκαιρος προγραμματισμός
κ.ά.)
Με
βάση τα παραπάνω ζητάμε να:
·
Ιδρυθούν
1000 νέα Νηπιαγωγεία και παραρτήματα Νηπιαγωγείων.
·
Στελεχωθούν
τα Νηπιαγωγεία με μόνιμους διορισμούς Νηπιαγωγών και με καθήκοντα που θα
αφορούν άμεσα στην Εκπαιδευτική πράξη
·
Υπάρξει μείωση του αριθμού των παιδιών σε 1/15 ανά τμήμα
·
Υπάρξει
η αναγκαία χρηματοδότηση για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο, έτσι ώστε να διασφαλιστεί
ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας του
·
Αύξηση
των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π.
3. ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
·
Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση, με υποχρέωση του κράτους για πρώιμη παρέμβαση (δωρεάν και δημόσια) με
εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (λογοθεραπευτές – ψυχολόγους), τμήματα υποδοχής
για αλλόγλωσσα παιδιά, μαζικούς διορισμούς Νηπιαγωγών, στελεχωμένα τμήματα ένταξης, ενιαίο
14χρονο σχεδιασμό και πραγματικά δωρεάν
εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό υλικό
·
Αρνούμαστε τη μετατροπή του Νηπιαγωγείου σε χώρους
φύλαξης ή σε προθάλαμο της Α΄ Δημοτικού
·
Διεκδικούμε μειωμένα ωράρια εργασίας με πλήρεις
αποδοχές για τους εργαζόμενους γονείς, αίτημα που πρέπει να υιοθετηθεί από όλα
τα τριτοβάθμια όργανα
4. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ
·
Κατάργηση των Νόμων της
«αποκέντρωσης» 2218/94 και 2240/94
5. ΑΛΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
α. Εγγραφές
·
Προτείνουμε
αλλαγή της χρονικής περιόδου για την εγγραφή των παιδιών στο Νηπιαγωγείο και
μετάθεσή της στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Αυτή η ενέργεια είναι
πολύ σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία (την ίδια διαδικασία ακολουθούν
και τα Νηπιαγωγεία της Κύπρου), γιατί μπορεί να γίνουν έγκαιρα:
·
Ο προγραμματισμός
για τη στελέχωση των Νηπιαγωγείων και η έγκαιρη ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων ή
παραρτημάτων, έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι αιτήσεις όλων των παιδιών που
αιτούνται φοίτησης.
·
Οι απαραίτητες
ενέργειες και επαφές με αρμόδιους φορείς για την βοήθεια παιδιών με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος στην αρχή της
σχολικής χρονιάς
·
Στην πρώτη
εβδομάδα του Ιουνίου να γίνεται επιβεβαίωση της εγγραφής των μαθητών στο Νηπιαγωγείο
και οι γονείς να προσκομίζουν τη βεβαίωση εγγραφής που τους δόθηκε από το
σχολείο κατά τις εγγραφές του Ιανουαρίου
·
Στην ίδια
περίοδο θα γίνονται και οι μετεγγραφές για λόγους μετοίκησης
β. Κτιριακό
·
Να
εξασφαλιστούν οι κατάλληλες κτιριακές υποδομές για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6
ετών, που να ανταποκρίνονται στις
βιολογικές και παιδαγωγικές ανάγκες της ηλικίας αυτής. Σε σχέση με τον αριθμό των
παιδιών ανά τμήμα προτείνουμε:
·
Μείωση του αριθμού των
νηπίων σε 1:15 ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού
προγράμματος του Νηπιαγωγείου
·
Να οριστεί ο αριθμός παιδιών ξεχωριστά για κάθε τμήμα Νηπιαγωγείου με
βάση τις ιδιαιτερότητες του κάθε τμήματος (ειδικές ανάγκες, αλλοδαποί, ρομά κλπ.)
και να τηρούνται τα κριτήρια του ΟΣΚ για τον χώρο σε τετραγωνικά μέτρα που θα πρέπει να αντιστοιχεί ανά μαθητή (3τ.μ. ανά παιδί). Αυτό να γίνει με ευθύνη, συνεργασία και δέσμευση του Συλλόγου Διδασκόντων,
του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε., της Σχολικού Συμβούλου και της Διοίκησης
·
Λειτουργία όλων των Ολοήμερων
Νηπιαγωγείων με κουζίνα, τραπεζαρία και χώρο χαλάρωσης ξεχωριστό από την
αίθουσα διδασκαλίας
·
Εξασφάλιση επαρκούς και
ασφαλούς αύλειου χώρου σε κάθε Νηπιαγωγείο, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες
των παιδιών για μάθηση και ψυχαγωγία
·
Επιπλέον κλειστό χώρο
για να πραγματοποιούνται εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου και κινητικές
δραστηριότητες τις μέρες που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν τη χρήση της
αυλής
γ.
Οργανικότητα Νηπιαγωγείου
·
Να αλλάξει η νομοθεσία
σχετικά με την οργανικότητα στα Νηπιαγωγεία και να επαναπροσδιοριστεί ανά
σχολική μονάδα, έτσι ώστε να μην αποκρύπτονται τμήματα που ήδη λειτουργούν επί
χρόνια
·
Η ίδρυση των
ονομαζόμενων «πολυδύναμων» Νηπιαγωγείων θα έχει
ως αποτέλεσμα συγχωνεύσεις σχολικών
μονάδων και κλείσιμο των Νηπιαγωγείων της
γειτονιάς. Θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από τα ελάχιστα που θα
έλυνε –τόσο από πλευράς δομής, λειτουργίας και προσωπικού- όσο και από πλευράς
μαθητικού δυναμικού (μεταφορά μαθητών,
μεγάλες απρόσωπες μονάδες κλπ.)
δ. Βοηθητικό
και εκπαιδευτικό προσωπικό
·
Μόνιμο βοηθητικό
προσωπικό στα Νηπιαγωγεία με πλήρες ωράριο (καθαρίστριες- τραπεζοκόμους) με πρόσληψη
από το Υπουργείο Παιδείας
·
Ως τότε να μην
επιβαρύνονται οικονομικά οι γονείς για ανάθεση ατόμου (υπεύθυνου για το ζέσταμα
των φαγητών), αλλά οι ενιαίες Σχολικές Επιτροπές να καλύπτουν αυτή τη δαπάνη. Οι
ενιαίες Σχολικές Επιτροπές, να προχωρήσουν άμεσα σε έκτακτη επιχορήγηση των
Νηπιαγωγείων, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες σε βοηθητικό προσωπικό
ε. Εργασιακές σχέσεις
·
Μια επιπλέον Νηπιαγωγό σε κάθε Νηπιαγωγείο με σταθερή και μόνιμη σχέση
εργασίας
·
Εκπαιδευτική και μισθολογική αναγνώριση - μετά το μόνιμο διορισμό- της
προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς
·
Κάθε Διεύθυνση να έχει
επιπλέον ικανοποιητικό αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών για την αναπλήρωση όσων
απουσιάζουν
·
Ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, δασκάλους
μητρικής γλώσσας) με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας
·
Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Διορισμός όλων των αναπληρωτών Νηπιαγωγών. Προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε
σε δημόσια Νηπιαγωγεία. Επαναφορά του
επιδόματος θέσης στους αναπληρωτές που εκτελούν καθήκοντα Προϊσταμένου/ης
στ. επιμόρφωση
Διαρκής επιμόρφωση σύμφωνα με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων με απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τα διδακτικά
καθήκοντα κατά τη διάρκεια της φοίτησης.
ζ. survey
Το σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής στοιχείων των σχολικών μονάδων, όσον
αφορά στα Νηπιαγωγεία είναι αναξιόπιστο. Είναι αναγκαίο να γίνει άμεσα η αναδιαμόρφωσή
του, αφού οι φόρμες που αφορούν στα στοιχεία των Νηπιαγωγείων παρουσιάζουν
σοβαρά λάθη και ελλείψεις και δε μπορεί να γίνει πραγματική καταγραφή δεδομένων
6. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ενταξιακό σχολείο ή αλλιώς «ένα
σχολείο για όλους»
Στο πλαίσιο της εφαρμογής των αρχών του
«Σχεδιασμού για όλους (Design for all)» και προκειμένου να είναι δυνατή και επί
της ουσίας η ένταξη των μαθητών στο Νηπιαγωγείο, θεωρούμε ως προαπαιτούμενα τα
παρακάτω:
·
Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία και
στελέχωσή τους με κατάλληλα εκπαιδευμένους Νηπιαγωγούς (με διδακτορικό,
μεταπτυχιακό, μετεκπαίδευση ή πανεπιστημιακό τίτλο με αντικείμενο την ειδική
αγωγή) με μόνιμη σχέση εργασίας
·
Κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη Νηπιαγωγών
γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, για την ένταξη νηπίων με αναπηρίες και ΕΕΑ στο
γενικό σχολείο
·
Επαρκής αριθμός Νηπιαγωγών στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. , έτσι
ώστε η διαδικασία αξιολόγησης των νηπίων, τόσο στους χώρους του ΚΕ.Δ.Δ.Υ., όσο
και στο χώρο του Νηπιαγωγείου να γίνεται άμεσα
·
Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη να μπορούν να
γίνονται σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς προκύπτουν πολλές φορές ανάγκες
οι οποίες δεν μπορούν να προβλεφθούν
·
Η αναγκαία ειδική παιδαγωγική, θεραπευτική,
εξειδικευμένη στην αναπηρία βοήθεια να παρέχεται καθημερινά στις εγκαταστάσεις του
σχολείου, να αποτελεί συστατικό στοιχείο της κοινής ζωής και μάθησης και να
προσφέρεται αποκλειστικά από επαγγελματίες με μόνιμη σχέση εργασίας στη δημόσια
εκπαίδευση
·
Ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε κάθε σχολείο που
φοιτούν μαθητές με ΕΕΑ
·
Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. να αναλάβουν από κοινού με τον
ειδικό εκπαιδευτικό του σχολείου, την ευθύνη της οργάνωσης των ατομικών
προγραμμάτων των νηπίων με ΕΕΑ και την υποστήριξη των ειδικών εκπαιδευτικών,
όπως άλλωστε προβλέπεται από το νόμο αλλά
συνήθως δεν εφαρμόζεται
·
Διεπιστημονική συνεργασία του Νηπιαγωγείου με
ειδικούς επιστήμονες των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς
λειτουργούς κ.ά.), τόσο για ζητήματα της εκπαίδευσης των νηπίων με ΕΕΑ, όσο και
για συνεργασία με τις οικογένειές τους
·
Στα
τμήματα ένταξης Νηπιαγωγείων και τα ειδικά Νηπιαγωγεία να προσφέρουν
παιδαγωγική υποστήριξη Σχολικοί Σύμβουλοι ειδικής αγωγής κλάδου Νηπιαγωγών
·
Κατάλληλη
επιμόρφωση και υποστήριξη Νηπιαγωγών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Επαναλειτουργία
των Τμημάτων των Διδασκαλείων με κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αποποίηση ευθύνης: Τα σχόλια που αναρτώνται δεν εκφράζουν σε καμία περίπτωση τους διαχειριστές του ιστολογίου και το ΔΣ του συλλόγου. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο θα διαγράφονται αμέσως μόλις γίνουν αντιληπτά από τους διαχειριστές.