Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Κοράκια πάνω από το Νηπιαγωγείο


 
* Van Gogh  «Κοράκια πάνω από το σταχοχώραφο»
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών επέλεξε με υπευθυνότητα και σεβασμό, όλο αυτό το διάστημα που η Ελλάδα ολόκληρη και ο εκπαιδευτικός κόσμος κάνει μαζικό αγώνα για να σωθεί όση αξιοπρέπεια έχει απομείνει, να μην κάνει ανακοινώσεις για τα ιδιαίτερα-ιδιότυπα προβλήματα του Νηπιαγωγείου και των Νηπιαγωγών.
Όμως, τώρα η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία είναι οριακή, θυμίζει τον πίνακα του Van Gogh. Μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα, το τέλος μιας διαδρομής και κοράκια να πετούν απειλητικά πάνω από το Νηπιαγωγείο που ασθμαίνει. Είναι θέμα χρόνου η κατάρρευση του Νηπιαγωγείου που είναι το ‘’θεμέλιο’’ της εκπαίδευσης. Και η κατάρρευση των θεμελίων οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατάρρευση όλου του οικοδομήματος.
Αν και επικρατεί απίστευτο χάος, υπάρχει οργανωμένη διαπλοκή συμφερόντων και μεθοδεύσεις με χειρουργική ακρίβεια. Εκπαιδευτικές πολιτικές που σχεδιάζονται για την εξυπηρέτηση Ιδιωτικών συμφερόντων , ομάδες πανεπιστημιακών που έχουν αποκτήσει φήμη και χρήμα από την  ενασχόλησή τους με την προσχολική εκπαίδευση και δεν υποστηρίζουν το Νηπιαγωγείο και τους Νηπιαγωγούς , ομάδες ατόμων σε διοικητικές υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ, οι οποίες κάθε φορά που η κατάσταση γίνεται εκρηκτική, αποστέλλουν εγκύκλιους και αποφάσεις με μοναδικό σκοπό την εκτόνωση της κατάστασης…
Πιο συγκεκριμένα:
Ø  Τα μυθεύματα για την τήρηση της υποχρεωτικής φοίτησης των νηπίων. Ένας ανενεργός στην ουσία νόμος (Ν3518/2006, αρ.73, παρ.1) συνοδευόμενος από εγκυκλίους που δεν εφαρμόζονται, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στο Νηπιαγωγείο των νηπίων, που υπάγονται στην υποχρεωτική φοίτηση.
 Οι Bεβαιώσεις  Φοίτησης ή αλλιώς Παρακολούθησης (όπως αναφέρονται) που στην ουσία είναι ένα ΄΄διακοσμητικό’’ δικαιολογητικό εγγραφής στο Δημοτικό Σχολείο, αφού κανένα κώλυμα εγγραφής δεν υφίσταται σε περίπτωση απουσίας τους. Χιλιάδες παιδιά σ’ όλη την Ελλάδα δεν φοίτησαν καθόλου σε Νηπιαγωγείο ή φοίτησαν σε μονάδες που αυτοαποκαλούνται ‘’προσχολικής αγωγής’’ στελεχωμένες από άτομα που δεν έχουν –αρκετές φορές– καμία σχέση με την εκπαίδευση, χωρίς άδεια λειτουργίας από το ΥΠΔΒΜΘ, ανεξέλεγκτες και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνες για την παροχή εκπαίδευσης στα παιδιά αυτής της ηλικίας.   Mέχρι τώρα δεν έχει δοθεί από το Υπουργείο κανένα στοιχείο σχετικό με τα αποτελέσματα των καταμετρήσεων και τον αριθμό των νηπίων που υπάγονται στην υποχρεωτική φοίτηση και δεν φοίτησαν.

Από ό,τι φαίνεται το συγκεκριμένο θέμα δεν προβληματίζει το ΥΠΔΒΜΘ, αφού λύνεται εύκολα με μια νέα Υπουργική Απόφαση  που θα επινοήσει, όπως κάθε χρόνο κατά την περίοδο των εγγραφών, η οποία δεν θα εφαρμοστεί ποτέ!
Ø  Αντίθετα η «ηγεσία  του Υπουργείου προβληματίζεται να προχωρήσει στη διοικητική ενσωμάτωση των νηπιαγωγείων στα Δημοτικά σχολεία και με σχετική εγκύκλιο  ζητά να  προταθεί ή όχι η διοικητική ενσωμάτωση των νηπιαγωγείων στα Δημοτικά σχολεία.»(Μελέτη περίπτωσης κατά τη διαδικασία της συνέντευξης υποψηφίων Διευθυντών σχολικών μονάδων  2011).
Πρόκειται για ύπουλη μεθόδευση προκατασκευασμένων απαντήσεων με στόχο η διοικητική ενσωμάτωση να γίνει μελλοντικά και ολική. Αυτό συνδέεται με την κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης, προτού δημιουργηθούν οι δομές που θα τα αντικαταστήσουν Η ολική ενσωμάτωση του Νηπιαγωγείου θα του δώσει τη μορφή φροντιστηριακού τμήματος για προετοιμασία των παιδιών για το   Δημοτικό.
Επιχειρείται επίσης η  αποδυνάμωση  των ολοήμερων τμημάτων με:
Ø  την  πιθανή εφαρμογή της εγκυκλίου Φ.50/288/63058/Γ1/02-06-2011 και στο Νηπιαγωγείο, (που ήδη ισχύει από  πέρυσι στο Δημοτικό )  και που θέτει ως προϋπόθεση για τις εγγραφές στο Ολοήμερο τμήμα του Δημοτικού την προσκόμιση βεβαίωσης εργασίας ή βεβαίωσης ανεργίας του γονέα/κηδεμόνα, θα καταργήσει ουσιαστικά τα Ολοήμερα τμήματα τόσο στην επαρχία όπου οι γονείς είναι αγρότες, όσο και στις περιοχές που φοιτούν νήπια  από ευπαθείς ομάδες .
Ø  το σχέδιο  του Υπουργείου για να δοθεί η δυνατότητα αποχώρησης των παιδιών σε διαφορετικές ώρες πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος.  Το  εκπαιδευτικό έργο θα υποβαθμιστεί με αυτό τον τρόπο   και το πρόγραμμα  του ολοήμερου Νηπιαγωγείου θα μετατραπεί σε φύλαξη
Ø  τη συνεχιζόμενη για χρόνια απαράδεκτη τακτική του ΥΠΔΒΜΘ να μην δίνει λύση και να μην κάνει κανέναν σοβαρό σχεδιασμό  για το θέμα των τραπεζοκόμων που έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα και εντάσεις ανάμεσα σε συλλόγους γονέων, εκπαιδευτικούς και σχολικές επιτροπές.
Ø  την πιθανή ιδιωτικοποίηση δομών της εκπαίδευσης που θα είναι ίσως, η απαρχή της εργασιακής εφεδρείας στους εκπαιδευτικούς


 Ίσως γι’ αυτό έχουν ‘’παγώσει’’ πολύ σημαντικά θέματα για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων όπως:
1.       Αναμόρφωση του ΠΔ200/98 «Οργάνωση και λειτουργία των Νηπιαγωγείων»
2.       Η οργανικότητα των Νηπιαγωγείων
Η οργανικότητα των Νηπιαγωγείων παραμένει ίδια, παρόλο που έχουμε σε λειτουργία 3/θεσια νηπιαγωγεία
        3,  Το ωράριο των  Νηπιαγωγών δεν έχει νομοθετηθεί, με αποτέλεσμα οι Νηπιαγωγοί
           να εργάζονται με διαφορετικά ωράρια ανάλογα με τον τύπο του Νηπιαγωγείου
            που        υπηρετούν.
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών, μετά την Πανελλαδική Συνάντηση το Μάρτη του 2009,  έχει καταθέσει σχετικές προτάσεις προς το Υπουργείο .

Μέσα στην κρίση όμως που καταπατά την αξιοπρέπειά  μας και την καθημερινότητά μας  το Υπουργείο καταργεί ή όπως ονομάζει « αναστέλλει»  τη λειτουργία των διδασκαλείων, υλοποιεί με  απίστευτη προχειρότητα και ανευθυνότητα το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με μοναδικό σκοπό την απορρόφηση κονδυλίων, εισάγει τα νέα Προγράμματα σπουδών χωρίς επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων και  εφαρμόζει προγράμματα «αυτοαξιολογησης σχολικών μονάδων» όπου τα ιδιωτικά σχολεία μεγάλο ποσοστό του δείγματος ιδιωτικά σχολεία και ανακοινοποιεί στο ορθό   τις εγκυκλίους κατά μέσο όρο τρεις φορές.
 Επισημαίνουμε  πως το Συντονιστικό Νηπιαγωγών, σαν κομμάτι της μαχόμενης εκπαίδευσης είναι εδώ, και θα συνεχίσει να παλεύει για δημόσια και δωρεάν παιδεία , για ουσιαστική δημόσια και δωρεάν πρώιμη παρέμβαση, για τη δημιουργία των δομών εκείνων που θα υποδεχτούν παιδιά με   ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες ,για πραγματικά δημόσιο και υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο, με εκπαιδευτικούς περήφανους που δημιουργούν μέσα σε κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας και όχι κάτω από το φόβο των διαρκών αξιολογήσεων και παιδιά που μαθαίνουν μέσα σε κλίμα χαράς και όχι μέσα από μια ατέρμονη προσπάθεια αφανισμού της παιδικής ηλικίας.
Θα σταθούμε απέναντι σε εκπαιδευτικές πολιτικές  και συμφέροντα που υπονομεύουν το δημόσιο χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου και επιδιώκουν  την ιδιωτικοποίησή  του.


Εκτεταμένο και πλήρως αιτιολογημένο κείμενο θα βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:  http://www.nipiagogoi.gr/sintonistiko2012-1.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης: Τα σχόλια που αναρτώνται δεν εκφράζουν σε καμία περίπτωση τους διαχειριστές του ιστολογίου και το ΔΣ του συλλόγου. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο θα διαγράφονται αμέσως μόλις γίνουν αντιληπτά από τους διαχειριστές.