Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Σχετικά με την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης

  Η απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., η οποία και ανακοινώθηκε με εξώδικο στο ΥΠΑΙΘ στις 25-9-2014, για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης, έρχεται ως συνέχεια των αποφάσεων και της τακτικής που ακολούθησε η Δ.Ο.Ε. κατά την περσινή συνδικαλιστική χρονιά αλλά και των αποφάσεων του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ για το ίδιο θέμα.
  Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι σαφής η πρόθεση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να συνεχίσει την ίδια αδιέξοδη τακτική των μονομερών ενεργειών στο θέμα της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης. Αυτό αποδεικνύεται με τα όσα ορίζει η από 3-9-2014 εγκύκλιος της Διεύθυνσης Σπουδών του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την ανάρτηση του προγραμματισμού και των σχεδίων εργασίας των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων στο παρατηρητήριο της ΑΕΕ αλλά και η πρόσκληση Περιφερειακών Διευθύνσεων (με την ίδια αστήρικτη νομικά διαδικασία) προς τους διευθυντές των σχολείων που δε συμμετείχαν στην εξ’  αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση τον Ιούνιο, να το κάνουν τώρα. Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται και η υλοποίηση της απόφασης για πρόσκληση σε συμμετοχή στη διαδικασία της αξιολόγησης των διευθυντών σχολικών μονάδων και όσων εκπαιδευτικών το επιθυμούν.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς, σε υλοποίηση της απόφασής του, να μη συμμετέχουν σε καμία από τις παραπάνω διαδικασίες και να μη συναινέσουν στην εφαρμογή της ΑΕΕ – αξιολόγησης που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων κι εκπαιδευτικών, στη στασιμότητα και τις απολύσεις.

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

Της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, η οποία εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Ξενοφώντος, αριθμός 15 Α, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.


ΠΡΟΣ

1)      Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέα Λοβέρδο,
2)      Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, που εδρεύει στην Αθήνα

********

Το Διοικητικό  Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. , σε έκτακτη συνεδρίαση του στις 23-9-2014, ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥ:
1. Το γεγονός ότι τα νομοθετήματα των τελευταίων τριών χρόνων (ν.3848/2010, 4024/2011 και προσφάτως π.δ.152/2013) αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, συνδέοντας τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη με την αξιολόγηση μέσω αυθαίρετων ποσοστώσεων, υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, οδηγούν σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και τελικώς οδηγούν σε απολύσεις, όπως απέδειξε το πρόσφατο παρελθόν των εκπαιδευτικών, που υπηρετούσαν στην τεχνική εκπαίδευση.

2. Το γεγονός, ότι το Υπουργείο παρά την πλήρη, ενδελεχή και εμπεριστατωμένη έκθεση των απόψεων της Δ.Ο.Ε. αναφορικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, δεν έχει μέχρι σήμερα, αναλάβει καμία πρωτοβουλία, προκειμένου να εισάγει ένα πλαίσιο ανατροφοδοτικής, γνήσιας παιδαγωγικής διαδικασίας ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και τον σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημοσίου σχολείου.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ:

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας στη Νάξο

Το Κέντρο Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ», με την υποστήριξη του Σχολικού Συμβούλου 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων, διοργανώνει βιωματικό σεμινάριο για την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας, που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων Νάξου.
Τίτλος σεμιναρίου: «Εκπαιδεύω σήμερα: επαναπροσδιορίζω το ρόλο μου – διαμορφώνω νέες συνθήκες μάθησης»
Στόχος  του σεμιναρίου είναι μέσα από βιωματική εκπαίδευση και αξιοποιώντας την ομάδα των ομότιμων, οι εκπαιδευτικοί :
  • να γνωριστούν, να συνδεθούν, να επικοινωνήσουν με ένα διαφορετικό τρόπο
  • να διερευνήσουν τις ανάγκες του ρόλου τους στο σήμερα
  • να προσδιορίσουν τις συνθήκες που ευνοούν το καλό συγκινησιακό κλίμα στην τάξη, το οποίο ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία.
Χρόνος υλοποίησης: Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014,  5.00 μ.μ. – 9.00 μ.μ. & Σάββατο   11  Οκτωβρίου 2014, 10.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.
Χώρος διεξαγωγής: πρώην Σχολή Ουρσουλινών (Κάστρο Χώρας)
Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Με την ολοκλήρωσή του θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.
Για όποιον ενδιαφέρεται να συμμετέχει, είναι απαραίτητο να δηλώσει συμμετοχή μέχρι τη Δευτέρα 06/10/2014  στο τηλ. 22840 24745 (9–2 μ.μ.) ή στο  thiseasp@otenet.gr  ή στο fax 22840 28011, δηλώνοντας το όνομα, την ειδικότητα, το σχολείο και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην υπεύθυνη του σεμιναρίου Φωτεινή Θεοδωροπούλου, ψυχολόγο – στέλεχος πρόληψης.

Αναστασία Προκοπίου – Επιστημ. Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ»
Κων/νος Κλουβάτος – Σχ. Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας Δημ. Εκπ/σης Κυκλάδων

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προς τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων

Α. ΕΙΣΗΓΗΣΗ 
  Η αδιέξοδη πολιτική που από το 2010, με πρόσχημα τη σωτηρία της χώρας, εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή της  Τρόικα (Δ.Ν.Τ., Ε.Κ.Τ., Ε.Ε.), έχει δημιουργήσει συνθήκες απελπισίας για τους εργαζόμενους και γεννά καθημερινά στρατιές ανέργων και ανθρώπων που «ζουν» κάτω από το όριο της φτώχιας. Οι φοροεπιδρομές που εξαπολύονται κατά μισθωτών και συνταξιούχων, εντείνουν τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει η συνεχιζόμενη άγρια περικοπή μισθών και συντάξεων των τελευταίων ετών και η πολιτική της συρρίκνωσης των Δημοσίων Υπηρεσιών και του κοινωνικού κράτους .
  Ο χώρος της εκπαίδευσης βιώνει μια σκληρή πραγματικότητα διαθεσιμοτήτων, βίαιων και άδικων μετατάξεων και απολύσεων με παντελή απουσία διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών, με χιλιάδες αναπληρωτές να προσλαμβάνονται, αποκλειστικά σχεδόν,  μόνο μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ.
  Οι εκπαιδευτικοί δέχονται επίθεση σε όλους τους τομείς της υπαλληλικής και προσωπικής τους ζωής με παραβίαση κάθε έννοιας νομιμότητας ενώ ο διοικητικός αυταρχισμός με πειθαρχικές διώξεις είναι συνεχώς στην ημερήσια διάταξη.
  Κι όλα τα παραπάνω, μέσα στο εδώ και χρόνια διαμορφωμένο, τοπίο της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων κάτι που κάνει εξαιρετικά δύσκολο το να καλύψουν βασικούς τομείς λειτουργίας τους (γραφική ύλη, πετρέλαιο θέρμανσης) αλλά και της κατάργησης εκπαιδευτικών κατακτήσεων όπως η αναλογία 1:25 στα τμήματα.
  Σε όλη τη διάρκεια της περσινής συνδικαλιστικής χρονιάς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με όλες τις ενέργειες και τις αποφάσεις του κινήθηκε στην κατεύθυνση της ανάδειξης της αντίθεσης του Κλάδου των εκπαιδευτικών στην επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης που χειραγωγεί, κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς και οδηγεί στη μισθολογική – βαθμολογική καθήλωση και τις απολύσεις.
  Η νέα πολιτική ηγεσία, παρά τις προσδοκίες που προσπάθησε να καλλιεργήσει για την υιοθέτηση πολιτικής διαλόγου και συναίνεσης, πολύ γρήγορα αποκάλυψε τις προθέσεις της που δεν είναι άλλες από τη συνέχιση της εφαρμογής της ίδιας αντιπαιδαγωγικής – αντιεπιστημονικής αξιολόγησης που υπηρετεί αποκλειστικά τη «λογική» της «αξιολόγησης» ως εργαλείο μισθολογικής- βαθμολογικής στασιμότητας και απολύσεων.
  Η αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης σε όλο το δημόσιο τομέα για εφαρμογή της αξιολόγησης των ποσοστώσεων που κορυφώθηκε με την τελευταία απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου για κήρυξη της απόφασης του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης ως παράνομης και καταχρηστικής δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της.
  Η νέα σχολική χρονιά θα χαρακτηριστεί από την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ  να επιβάλλει την αξιολόγηση – χειραγώγηση. 
    Όλα τα παραπάνω, άρρηκτα συνδεδεμένα με την υιοθέτηση μιας σκληρής  αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής, είναι απαραίτητο να βρουν απέναντί τους τη δυναμική αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Οφείλουμε, όλοι μαζί, να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε αυτόν τον αγώνα για  να ανατρέψουμε την πολιτική των μνημονίων της κυβέρνησης και της Τρόικας, που πλήττουν τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους, τη δημόσια  εκπαίδευση αλλά και το σύνολο των κοινωνικών αγαθών και κατακτήσεων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κηρύσσει απεργία – αποχή

Προγραμματισμός δράσεων Δ.Ο.Ε.

   Στην 83η Γ.Σ. του Κλάδου που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο στην Αθήνα δεν κατέστη δυνατή η ψήφιση προγράμματος δράσης της Ομοσπονδίας για τη νέα συνδικαλιστική χρονιά.
  Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αλλά και στις συσκέψεις με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφασίστηκε ο προγραμματισμός διαδικασιών βάσης και από τις δυο Ομοσπονδίες με στόχο τη λήψη αποφάσεων που θα οδηγήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις με προοπτική νίκης.
  Σε υλοποίηση της από  9-9-2014 απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., πραγματοποιούνται αυτή την εβδομάδα περιφερειακές συσκέψεις σε όλη την Ελλάδα που ως στόχο έχουν να συνδράμουν στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης – εισήγησης του Δ.Σ. προς τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους να πραγματοποιήσουν έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις στο χρονικό διάστημα από την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου  μέχρι και την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου όπου θα ληφθούν αποφάσεις για το πρόγραμμα δράσης οι οποίες θα κατατεθούν στην Ολομέλεια των Προέδρων των Συλλόγων τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. μετά την ολοκλήρωση των περιφερειακών συσκέψεων θα συνεδριάσει την Τρίτη 23-9-2014 για να αποφασίσει την πρόταση –εισήγηση η οποία θα έχει αποσταλεί στους Συλλόγους.

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Συνάδελφοι,
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επικαιροποιεί τις αποφάσεις του για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και σας καλεί να ενημερώσετε γι’ αυτό τους συναδέλφους των σχολείων σας.
Συγκεκριμένα:

ΔΠΕ και ΠΥΣΠΕ Κυκλάδων – Ποιος Θα αναλάβει την ευθύνη για την αδιαφανή διαδικασία τοποθετήσεων και το κενό σε απομακρυσμένο σχολείο;

   Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήρας εδώ και δύο χρόνια έχει θέσει το αίτημα προς την ΔΠΕ Κυκλάδων, προς το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας και προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται στο νομό Κυκλάδων  κατά την διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας να μην μεταβαίνουν στο νησί της Σύρου, επισημαίνοντας τα προβλήματα  λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν στις Κυκλάδες (νησιωτικότητα, δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος, κακή έως και ανύπαρκτη συγκοινωνία με τα υπόλοιπα νησιά πλην του Πειραιά και των γειτονικών νησιών) εις τρόπον ώστε να αποφεύγουν όλη αυτή την άσκοπη ταλαιπωρία και να μην χάνουν ούτε ένα μεροκάματο, ούτε μία μέρα προϋπηρεσίας επειδή δεν μπορούν να παρουσιάζονται από την πρώτη μέρα στην Σύρο, παραθέτοντας μάλιστα συγκεκριμένους τρόπους διευθέτησης του θέματος εντός του πλαισίου του νόμου.