Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Στην Πάτρα...

Σύσσωμος ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Πάτρας ακύρωσε τις συναντήσεις των Διευθυντών και προϊσταμένων τριών εκπαιδευτικών περιφερειών με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Συμβούλους για την αξιολόγηση. Συγκεκριμένα την Τρίτη 18-11-2014 δεν πραγματοποιήθηκαν μετά από κινητοποίηση του Συλλόγου  οι 3 συναντήσεις εργασίας της προαξιολογικής διαδικασίας, όπως προβλέπεται από το ΠΔ 152, που αφορούσαν συνολικά 29 διευθυντών πολυθεσίων σχολείων, 9 ολιγοθεσίων δημοτικών και 49 προϊσταμένων νηπιαγωγείων. Δε συμμετείχε κανείς στην συνάντηση εργασίας. Μετά την άρνηση του Δ/ντή Εκπ/σης Αχαΐας να ακυρώσει και τις υπόλοιπες συναντήσεις εργασίας ο Σύλλογος Πάτρας κήρυξε για την Τετάρτη και Πέμπτη ξανά στάσεις εργασίας και κινητοποίηση μπροστά από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ τον αγώνα!

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Στο πλαίσιο εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι σε όλη την Ελλάδα καλούν τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, προϊσταμένους –ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων σε ενημερωτικές συναντήσεις.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλύπτει με την απόφασή του για απεργία – αποχή όλους τους παραπάνω συναδέλφους ώστε να μην συμμετέχουν στις συναντήσεις αυτές.
Οι συνάδελφοι παραμένουν στις σχολικές τους μονάδες εκτελώντας κανονικά τα καθήκοντά τους και αφού συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν είναι υποχρεωμένοι να παρευρεθούν στις συναντήσεις και δε διατρέχουν κίνδυνο πειθαρχικών κυρώσεων (σύμφωνα και με την άποψη της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. κας. Τσίπρα).
Οι τοπικοί Σύλλογοι (ή όπου είναι απαραίτητο η Δ.Ο.Ε.) μπορούν να κηρύσσουν στάσεις εργασίας ώστε να καλύπτουν και τους υπόλοιπους συναδέλφους ώστε να συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που αποφασίζουν.


Ανακοίνωση του συλλόγου για την αξιολόγηση

Υπενθυμίζουμε στους/ στις συναδέλφους διευθυντές και προϊστάμενους ότι τόσο η ΑΔΕΔΥ όσο και η ΔΟΕ έχουν κηρύξει απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση και την Α.Ε.Ε. από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014.

«δε θέλω να βρω κανένα μπελά. Είναι εντολή και πρέπει να υπακούσω»
Η απεργία - αποχή τους καλύπτει, δε διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης. Επίσης δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων αφού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα  ως εκπαιδευτικοί. Απέχουν μόνο από τις διαδικασίες φάρσα που υλοποιεί σε καθεστώς νομικά έωλο το Ι.Ε.Π. (Από την ανακοίνωση της ΔΟΕ)

«Έλα μωρέ , ένα κλικ θα κάνεις μόνο… Μια ηλεκτρονική υπογραφή…»
Συνάδελφοι ένα κλικ είναι που όμως προχωράει τα σχέδιά τους για την αξιολόγηση, για αυτή τη βόμβα που θέλουν να στα θεμέλια της δημόσιας παιδείας.
Μην τους κάνεις κλικ. Κάν’ τους delete και block!

«ναι αλλά θα βελτιώσω το μισθό μου. Ξέρεις τι δύσκολα που τα βγάζω πέρα;»
  • Η αξιολόγηση έχει προκαθοριστεί: από όσους εκπαιδευτικούς «αξιολογηθούν» θετικά μόνο ένα ποσοστό θα περνάει στον επόμενο βαθμό (το 100% από τον ΣΤ΄ στον Ε΄ βαθμό, το 90% από τον Ε΄ στον Δ΄, το 80% από τον Δ΄ στον Γ΄, το 70% από τον Γ΄ στον Β΄, το 30% από τον Β΄ στον Α΄, νόμος 4024/11, άρθρο 7 παρ. 6).
  • Αυτό το ποσοστό όμως είναι το ανώτερο. Στην πραγματικότητα ο Υπουργός Οικονομικών θα αποφασίζει ποιο θα είναι το ποσοστό και θα το «μειώνει ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες» (νόμος 4024/11, άρθρο 7, παρ. 6).
  • Ακόμα, όμως, και αν όλ’ αυτά τα εμπόδια τα ξεπεράσεις, καμία βαθμολογική – μισθολογική βελτίωση δεν θα έχεις. Σύμφωνα με το νόμο 4263/14 (μεσοπρόθεσμο), μέχρι το 2016 η βαθμολογική ωρίμανση είναι «παγωμένη». Μετά δε το 2016, αυτή θα γίνεται σταδιακά για μια τριετία, μέχρι το 2018, αν δεν υπάρξει βέβαια κάποιο νέο μεσοπρόθεσμο μέχρι τότε, με βάση τις κατευθύνσεις Κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ (Τρόικας).
  • Εξωφρενική είναι επίσης και η παρ. 4 του άρθρου 8 του νόμου 4024/11, που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικός που κρίνεται αρνητικά «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την προαγωγή του τα επόμενα δύο χρόνια.
  • Ετοιμάζουν νέες υποψηφιότητες για διαθεσιμότητες – απολύσεις. Ο εκπαιδευτικός «ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται ….. στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο ….. μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό» (άρθρο 95 του νόμου 3528/2007).
  • Από την άλλη μεριά, γνωρίζουμε πολύ καλά τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο,που θα σφαγιάζει ακόμα περισσότερο τους μισθούς, στη λογική της σύγκλισης με τον ιδιωτικό τομέα. (Από την ανακοίνωση της ΔΟΕ)
απέχουμε από κάθε διαδικασία αξιολόγησης συμμετέχοντας στην Απεργία – Αποχή που κήρυξε η ΔΟΕ και δεν προβαίνουμε στην επιβεβαίωση στοιχείων στην πλατφόρμα αξιολόγησης.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

Διευκρινίσεις για την υλοποίηση της απόφασης για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
  Όπως αναφέραμε και στο έγγραφό μας της Δευτέρας 10-11-2014 σε σχέση με την εφαρμογή της αξιολόγησης μετά από την εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας, η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλύπτει τους συναδέλφους, οι οποίοι και δε διατρέχουν πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί απέχουν μόνο από τις διαδικασίες φάρσα που συνεχίζει να υλοποιεί σε καθεστώς νομικά έωλο το Ι.Ε.Π. και όχι από την εκτέλεση όλων των άλλων εκπαιδευτικών και υπηρεσιακών καθηκόντων τους.
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ,επισημαίνει, διευκρινιστικά, τα παρακάτω  :
   Στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων  που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης οι συνάδελφοι  δηλώνουν (προφορικά) ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και απέχουν από τη συνεδρίαση για το συγκεκριμένο και μόνο θέμα της ημερήσιας διάταξης ενώ συμμετέχουν κανονικά στη συνεδρίαση για τα υπόλοιπα θέματα που (τυχόν) υπάρχουν για συζήτηση.
  Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία - αποχή.
  Σε ότι αφορά τους διευθυντές δημοτικών σχολείων και προϊστάμενες – προϊσταμένους νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων σχολείων που το ΥΠΑΙΘ τους καλεί να αξιολογηθούν, μπορούν να καταγράψουν τη συμμετοχή στους στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο βιβλίο πράξεων διευθυντή – προϊσταμένου ως εξής : «Δε συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με α.π. 1201/31-10-2014  απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την οποία εξωδίκως κοινοποίησε στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.»

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Εμπαιγμός και πρόκληση από τον Υπουργό Παιδείας. Δίχως το διάλογο που προανήγγειλε προχωρά σε μονομερείς αποφάσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη της ύπαρξης ειλικρινούς και ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ της Δ.Ο.Ε. και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για το, κορυφαίας σημασίας, ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Στα πλαίσια αυτά συμφωνήθηκε με τον υπουργό Παιδείας η έναρξη αυτού του διαλόγου.
   Ο υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος είχε ορίσει ως ημέρα συνάντησης τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.. Όταν όμως το προεδρείο της Δ.Ο.Ε. επιχείρησε την Παρασκευή 31/10, επικοινωνώντας με το γραφείο του να μάθει την ώρα της συνάντησης έλαβε σειρά διαβεβαιώσεων, από το πρωί μέχρι το βράδυ, για μια επικοινωνία που θα ακολουθούσε και ποτέ δεν έγινε, όπως φυσικά και η συνάντηση. Απέναντι σε αυτή τη φτηνή τακτική και έπειτα από την επιμονή του υπουργού να ορίσει ως ημερομηνία συνεδρίασης της Ολομέλειας του ΕΣΥΠ τη μοναδική ημέρα για την οποία είχαμε δηλώσει κώλυμα λόγω των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια (5-11-2014), η αποχώρησή μας από τη συνεδρίαση της Ολομέλειας ήταν μονόδρομος.
  Κι ενώ ως υπουργός που σέβεται τους κανόνες της δημοκρατικής λειτουργίας θα έπρεπε να φροντίσει για τον ορισμό της συνάντησης που με δική του υπαιτιότητα δεν πραγματοποιήθηκε, ο κ. Λοβέρδος υπογράφει εγκύκλιο που ορίζει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της αξιολόγησης των διευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
   Η μονομερής αυτή ενέργεια σε χρονικό διάστημα όπου ο κ. υπουργός είχε δεσμευτεί ότι θα πραγματοποιηθεί διάλογος με τη Δ.Ο.Ε. για το θέμα της αξιολόγησης είναι προκλητική, προσβάλλει κάθε έννοια δημοκρατικού διαλόγου και αποτελεί εμπαιγμό έναντι των εκπαιδευτικών.
   Καλούμε τον υπουργό Παιδείας να δώσει εντολή για την αναστολή κάθε ενέργειας στην κατεύθυνση υλοποίησης της αξιολόγησης και να προσέλθει στο διάλογο που είχε δεσμευτεί ότι θα πραγματοποιήσει. Σε αντίθετη περίπτωση θα είναι ανακόλουθος, αναξιόπιστος και ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος στα μάτια και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών.
  Ο Κλάδος έχει ξεκάθαρα εκφράσει την αντίθεσή του στην προωθούμενη αξιολόγηση και έχει καταθέσει δημόσια συγκεκριμένες θέσεις. Ο αγώνας του ήταν, είναι και θα είναι ανυποχώρητος μέχρι να ανατραπεί το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση και την Α.Ε.Ε. από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014.
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της απόφασης καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς ενωμένοι να συνεχίσουν να απέχουν από όλες τις διαδικασίες Α.Ε.Ε. και αξιολόγησης να μην προσφερθούν να αξιολογήσουν αλλά και να αξιολογηθούν.
Η απεργία – αποχή τους καλύπτει, δε διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης. Επίσης δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων αφού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα  ως εκπαιδευτικοί. Απέχουν μόνο από τις διαδικασίες φάρσα που υλοποιεί σε καθεστώς νομικά έωλο το Ι.Ε.Π.
Συνάδελφοι,
  Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση είναι αγώνας όλων μας, δεν επιτρέπεται να επικρατούν λογικές διαχωρισμού και αλληλοστοχοποίησης εντός του κλάδου. Τον αγώνα θα τον κερδίσουμε όλοι μαζί, όχι μόνοι τους οι διευθυντές, οι νέοι συνάδελφοι ή κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών.
  Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει ως στόχο να επιβάλει την απαράδεκτη παιδαγωγικά, νομικά και ηθικά διαδικασία οδηγώντας μας στο να συμπεριφερόμαστε με βάση ατομικούς κι όχι συλλογικούς σχεδιασμούς. Η συνολική και μαζική αντίστασή μας είναι ο μοναδικός δρόμος για να ματαιωθούν τα σχέδιά της για να μην επιτρέψουμε να διαμορφωθεί ένα εφιαλτικό τοπίο για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης. Έχουμε χρέος να αγωνιστούμε ενωμένοι.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΘΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Απεργία – αποχή από την αξιολόγηση

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Με αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων προχωρούμε στην προκήρυξη Απεργίας –Αποχής από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπως και κάθε διαδικασίας αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10).
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση.
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της απόφασης καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους να απέχουν από όσες διαδικασίες προβλέπονται στην πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ (155922/Γ1–30–09–2014) και το ΠΔ 152/2013. Καλούμε τους συναδέλφους, χωρίς φόβο, να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.
Πιο συγκεκριμένα:

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

Της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, η οποία εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Ξενοφώντος, αριθμός 15 Α, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.


ΠΡΟΣ

1)      Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέα Λοβέρδο,
2)      Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, που εδρεύει στην Αθήνα

********

Το Διοικητικό  Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. , σε συνεδρίασή του στις 22-10-2014, ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥ:
1. Το γεγονός ότι τα νομοθετήματα των τελευταίων τριών χρόνων (ν.3848/2010, 4024/2011 και προσφάτως π.δ.152/2013) αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, συνδέοντας τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη με την αξιολόγηση μέσω αυθαίρετων ποσοστώσεων, υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, οδηγούν σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και τελικώς οδηγούν σε απολύσεις, όπως απέδειξε το πρόσφατο παρελθόν των εκπαιδευτικών, που υπηρετούσαν στην τεχνική εκπαίδευση.

2. Το γεγονός, ότι το Υπουργείο παρά την πλήρη, ενδελεχή και εμπεριστατωμένη έκθεση των απόψεων της Δ.Ο.Ε. αναφορικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, δεν έχει μέχρι σήμερα, αναλάβει καμία πρωτοβουλία, προκειμένου να εισάγει ένα πλαίσιο ανατροφοδοτικής, γνήσιας παιδαγωγικής διαδικασίας ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και τον σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημοσίου σχολείου.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ: