Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων

  Στο χθεσινό του έγγραφο σχετικά με την Α.Ε.Ε. το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έκανε αναφορά και στις πιέσεις που ασκούν στελέχη της διοίκησης σε συναδέλφους που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία και νηπιαγωγεία ώστε να προχωρήσουν άμεσα σε συγκρότηση ομάδων εργασίας. Είναι κωμικοτραγικό το φαινόμενο να δέχονται εντολές νηπιαγωγεία ώστε να συγκροτήσουν ομάδες ανά δύο και τρία μαζί και φανερώνουν την ανύπαρκτη ενημέρωση, την προχειρότητα και το ανειλικρινές του εγχειρήματος της επονομαζόμενης αυτοαξιολόγησης.
  Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και οι κάθε λογής υπεύθυνοι των επιτροπών που προωθούν την Α.Ε.Ε. είναι σαφές ότι ενδιαφέρονται μόνο για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και για την επιβολή κλίματος φόβου στους εκπαιδευτικούς και όχι, όπως θα όφειλαν, για την ουσία του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπαίνουν καν στον κόπο να στείλουν συγκεκριμένες οδηγίες, κάτι που όφειλαν να έχουν ήδη κάνει κι αν μη τι άλλο θα πρέπει άμεσα να κάνουν, στα σχολεία αυτά με αποτέλεσμα να μένουν ελεύθεροι κάποιοι «βασιλικότεροι του βασιλέως» να απειλούν με πειθαρχικές διώξεις ακόμα και εκπαιδευτικούς μονοθέσιων σχολείων επειδή δε συγκροτούν ομάδες εργασίας (προφανώς με τον εαυτό τους !!!).
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανέφερε χθες, με βάση το σχετικό υλικό και την εγκύκλιο του Υπουργείου της 10-12-2013, ότι στις παραπάνω περιπτώσεις δεν μπορεί να γίνεται λόγος για ομάδες εργασίας αλλά για ολομέλεια διδασκόντων, επομένως, κατά την άποψή του, δεν τους αφορά η διαδικασία της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου.

  Είχαμε, όμως, καλέσει και καλούμε και πάλι τους εκπαιδευτικούς αυτών των σχολείων, να συντάξουν πρακτικό στο πνεύμα του υποδείγματος που έχει αποστείλει η Δ.Ο.Ε. το οποίο φυσικά θα αναδεικνύει την άρνησή τους να συμμετάσχουν εθελοντικά στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. (προσαρμοσμένο στα δεδομένα της δικής τους λειτουργίας, δηλαδή μη εθελοντική λειτουργία της ολομέλειας και όχι ομάδων εργασίας). Από εκεί κι έπειτα, αν υποχρεωθούν να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. σε πνεύμα «επιστράτευσης» θα πρέπει κι αυτοί να συντάξουν, προσαρμοσμένο κατά περίπτωση, το ανάλογο κείμενο που αφορά τους διευθυντές ή/και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και έχουμε αποστείλει με το χθεσινό (1-4-2014) έγγραφό μας.    

24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Κάλεσμα σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση

Ύστερα από τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης, όσον αφορά την αξιολόγηση, το Δ. Σ. του συλλόγου μας σας καλεί στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση για να συζητήσουμε και να συναποφασίσουμε την στάση μας απέναντι στη νέα εγκύκλιο, σχετικά με τη διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση.

Όλοι στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 3 Απριλίου 2014 στις 6:30 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Χώρας Νάξου. Σας τονίζουμε ότι είναι αναγκαία η παρουσία όλων και ιδιαίτερα των Προϊσταμένων και Διευθυντών δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.

Πρωταπριλιά!

Φυσικά και η απόφαση του Δ.Σ. ήταν πρωταπριλιάτικο αστείο! Ας αφήσουμε όμως τα αστεία και ας δώσουμε το παρόν στην έκτακτη γενική συνέλευση της Πέμπτης!

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Εξειδίκευση της απόφασης της Δ.Ο.Ε. της 30-3-2014 σε σχέση με τις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την απόφασή του στις 30 Μαρτίου 2014, έπειτα από την «επιστράτευση» που επέβαλε με την εγκύκλιο της 24ης Μαρτίου ο Υπουργός Παιδείας, κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων «…να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον τοπικό Σύλλογο».
  Στη συνέχεια οι «επιστρατευμένοι» διευθυντές των σχολικών μονάδων, αναγκαστικά, ορίζουν τις ομάδες εργασίας.
  Με βάση τον Υπαλληλικό Κώδικα, παρ. 2 του άρθρο 25 του Ν. 3528/2007 (όπως αναφέρει και η γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε.), « Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή, την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτέλεση, να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκτάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτήν».
  Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξειδικεύοντας την απόφασή του, καλεί τους συναδέλφους μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της σύνταξης των πρακτικών με τα οποία αρνούνται την εθελοντική συγκρότηση των ομάδων εργασίας (σχετικό υπόδειγμα έχει αποσταλεί),  να προχωρήσουν στις παρακάτω ενέργειες :

Απόφαση Δ.Σ. για την αξιολόγηση

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας σε σημερινή τακτική συνεδρίαση αποφάσισε κατά πλειοψηφία σχετικά με το θέμα της αυτοαξιολόγησης

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την Κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση, συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας αλλά και όλων των ευρισκόμενων σε διαθεσιμότητα Δημόσιων Υπαλλήλων, δείχνει τις διαθέσεις Κυβέρνησης και Υπουργείου για την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.
Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί  την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες  μορφές αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
  • Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
  • Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
  • Να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Δεν είναι τυχαία η ημερομηνία έκδοσης της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου: Δυο (2) μέρες μετά την οριστική απόλυση Δημοσίων Υπαλλήλων (στις 22/3/2014) για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.
Ταυτόχρονα το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο των μεταθέσεων και ταυτόχρονα επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα ενώ ετοιμάζει νέο κύμα συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.
Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα δίνει μια ιστορική μάχη για τη διαφύλαξη της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας στο ελληνικό σχολείο: