Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

Το μακρύ τους … και το κοντό τους …

Ακολουθεί η κοινή ανακοίνωση των συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κυκλάδων με αφορμή τη νέα στήλη του survey που αφορά στη χωρητικότητα των αιθουσών.



Το Υπ. Παιδείας ζητάει από τους διευθυντές στο μέσο της πλέον απαιτητικής και ταραχώδους σχολικής χρονιάς της τελευταίας πενταετίας να συμπληρώσουν στο survey μια νέα και ύποπτη στήλη. Δίπλα από το πεδίο στο οποίο αναφέρεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη πρέπει ο/η διευθυντής/ντρια ή ο/η προϊστάμενος/νη της σχολικής μονάδας να αναγράψει κατ΄ εκτίμηση πόσους μαθητές χωράει η κάθε αίθουσα!!! Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η συμπλήρωση αυτής της στήλης είναι υποχρεωτική για να αποδεχτεί το survey την ανανέωση των στοιχείων.

Είναι πασιφανές ότι πρόκειται για μια ακόμα προκλητική τακτική του Υπ. Παιδείας που θέλει να παραβιάσει τα νομικά δεδομένα για τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και θέλει να δημιουργήσει νέα δεδομένα με βάση την εκτίμηση των διευθυντών και τα δικά του οικονομικά κριτήρια.
          Γνωρίζουμε όλοι, μετά από τις πρόσφατες απαιτήσεις, ότι για την κάλυψη των προδιαγραφών της πυρασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον 2 τ.μ. για κάθε μαθητή. Επιπλέον κάθε εκπαιδευτικός κλήθηκε να φροντίσει ώστε η τάξη του να διαθέτει διαδρόμους ασφαλούς διαφυγής σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς, καθαρούς από εμπόδια (θρανία, ντουλάπες κλπ), ενώ παράλληλα έγινε σαφές ότι όλα τα θρανία πρέπει να βρίσκονται σε ασφαλή απόσταση από γυάλινες επιφάνειες (παράθυρα) και φυσικά όχι μπροστά σε ντουλάπες ή βιβλιοθήκες. Αφού διυλίσαμε τον κώνωπα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα έγινε κατανοητό ότι ο διαθέσιμος χώρος σε κάθε σχολική αίθουσα μειώνεται σημαντικά. Δεν είναι επομένως δυνατόν να αξιοποιηθεί το σύνολο των τετραγωνικών μέτρων που θα αναγραφούν στη φόρμα του survey.
 Από τη μια πλευρά λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας πράττει τα νόμιμα για την ασφάλεια των παιδιών και φυσικά για να συμμορφωθεί με το σχετικό νομικό πλαίσιο, από την άλλη όμως αντιφάσκει ζητώντας μας να στοιβάξουμε το δυνατόν περισσότερους μαθητές σε μια αίθουσα χωρίς να υπολογίζει τα παραπάνω.
Συν τοις άλλοις, ενστάσεις έχουν διατυπωθεί σχετικά με τις προδιαγραφές των ΕΑΕΠ καθώς και των ολοήμερων σχολείων, στα οποία προβλέπονται χώροι ξεκούρασης και επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας (αίθουσες πολλαπλών χρήσεων ή αίθουσες ειδικοτήτων). Η προχειρότητα του εγχειρήματος φαίνεται από τη μη κάλυψη των παραπάνω προδιαγραφών, η οποία έχει αναγκάσει διευθυντές πολλών σχολικών μονάδων να αυτοσχεδιάσουν μετατρέποντας αποθήκες, διαδρόμους και κοντέινερς σε σχολικές αίθουσες. Αδιαφορώντας λοιπόν για όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας εθελοτυφλεί και θεωρεί ότι πράττει παιδαγωγικό έργο εισάγοντας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα μέτρα, τα οποία ούτε στηρίζει ούτε είναι δυνατόν να αποδώσουν τα μέγιστα χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές. Με θράσος λοιπόν τώρα, λογαριάζοντας το μαθητή ως τ.μ. καταφέρνει να μεταφέρει το εκπαιδευτικό μας σύστημα σε περασμένες δεκαετίες.
 Ερωτηματικά γεννιούνται και για το πώς υπολογίζει το υπουργείο το χώρο που καταλαμβάνει ένας μαθητής. Φαίνεται παράλογο στον κοινό νου να αναλογεί 1,5 τ.μ. σε ένα παιδί 5 χρονών και σε έναν 17χρονο έφηβο. Ακόμη αυτή η πρακτική περιορίζει την ευελιξία του εκπαιδευτικού ως προς τις επιλογές της διδακτικής του προσέγγισης (εργασία σε ομάδες, όπως προωθείται από το αναλυτικό πρόγραμμα).
Θα ήταν αφελές να πιστεύει κανείς ότι κίνητρο της κυβέρνησης θα ήταν οτιδήποτε άλλο από την εξοικονόμηση χρηματικών πόρων. Η εκπαίδευση, δυστυχώς, είναι αυτή που χωρίς δεύτερη σκέψη υποβαθμίζεται σε καιρούς οικονομικής κρίσης. Μεγάλος χαμένος από όλα αυτά είναι ο εκπαιδευτικός κόσμος και κατ’ επέκταση το “προϊόν” που παράγει, η αξία του οποίου δεν είναι άμεσα εκτιμητέα, αλλά μακροπρόθεσμα θα φανούν οι επιπτώσεις όλων αυτών των μέτρων που βιάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα.
 Σχετικά λοιπόν με το νέο “δούρειο ίππο” που απειλεί την εκπαιδευτική πραγματικότητα, προτείνουμε στους διευθυντές των σχολικών μονάδων να αναγράψουν στη φόρμα τον αριθμό των πραγματικά διαθέσιμων τετραγωνικών μέτρων σε κάθε αίθουσα, έχοντας λάβει υπόψη τα όσα προτάσσει το πλαίσιο αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας. Θα ήταν ανακολουθία και αμέλεια να βάζουμε πάνω από την ασφάλεια των μαθητών μας τις τακτικές εξοικονόμησης χρημάτων.


Σύλλογος εκπαιδευτικών   Α΄βάθμιας εκπαίδευσης Πάρου – Αντιπάρου «ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΟΣ»

Σύλλογος εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας εκπαίδευσης Θήρας- Ίου- Θηρασιάς- Σικίνου- Ανάφης- Φολεγάνδρου
                                                                                                            
Σύλλογος δασκάλων και νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

Σύλλογος εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας εκπαίδευσης Σύρου- Τήνου- Μυκόνου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης: Τα σχόλια που αναρτώνται δεν εκφράζουν σε καμία περίπτωση τους διαχειριστές του ιστολογίου και το ΔΣ του συλλόγου. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο θα διαγράφονται αμέσως μόλις γίνουν αντιληπτά από τους διαχειριστές.